До депо - кроком-руш!
Музейники не розуміють, чому до «Мистецького арсеналу» пускають провокативне мистецтво
Розмови про переселення декількох музеїв з Києво-Печерської лаври точаться вже не перший місяць. Протягом цього часу чиновники добряче попсували нерви працівникам цих закладів: то збираються виселяти «в нікуди», то пропонують непривабливі приміщення. Незважаючи на цілу бурю гніву на свою адресу, представники Національного Музею українського народного декоративного мистецтва продовжують сподіватися на краще.
Звісно, тутешні працівники хотіли би, щоб музей залишили у нинішньому приміщенні. Але й на крайній випадок у них є побажання. «Я переконана: якщо відбудеться переселення музею, нам нададуть інше, але рівноцінне приміщення. Таким я бачу другий поверх «Мистецького арсеналу», – каже директор музею Адріана Вялець. – Якщо цю величну будівлю ремонтують бюджетним коштом, і вона підпорядкована Адміністрації Президента, то влада має забезпечити нормальне функціонування, в першу чергу, Музею українського народного декоративного мистецтва, аніж, наприклад, творів сучасного мистецтва».
Сучасні інсталяції складають неабияку конкуренцію декоративному мистецтву. Принаймні, саме їм останнім часом підкорилися «мури» «Мистецького арсеналу». «Ці твори – агресивні та провокативні. Вони мають експонуватися в іншому приміщенні – наприклад, на якомусь заводі, фабриці чи у тролейбусному депо. Там можна у всій повноті презентувати твори такого рівня, – не приховує власної думки пані Вялець. – Це – моя реакція на виставку «Contemporary Art», яка нещодавно відбулася у «Мистецькому арсеналі». Експонування на святій лаврській землі робіт відомого художника Чічкана, на яких одна мавпа зображена в образі Наполеона, а друга – Ісуса Христа, просто неприпустиме».
Окрім просторових побажань, в музею є й часові. Дуже важливо, щоб на саме переселення виділили достатньо часу: місяця музею буде замало. Справа в тому, що у стінах установи зараз зберігаються унікальні колекції художнього скла та порцеляни, які треба запаковувати та перевозити, відповідно до міжнародних музейних норм. Та й інші експонати музею – рушники, вироби з дерева та глини – потребують не менш копіткого ставлення.
«Зараз музей працює, приймає відвідувачів, відкриває виставки… Це і є наша відповідь на пресування стосовно виселення», – каже Адріана Вялець. Нещодавно у цих стінах відкрилася експозиція українського ювелірного мистецтва та стартували дні пам’яті видатної художниці Катерини Білокур. Подивитися на оригінали її картин прийшов цілий натовп столичних школярів. «Ми не можемо припустити, щоб такий музейний комплекс був втрачений, – підсумовує пані Вялець. – Це навіть не проблема музею – це загальнонаціональна проблема».
***
Спонсор запису:
Интерсуетесь тарифами и номерами телефонов такси? Зная , можно легко сделать вызов такси и оказаться в нужном месте в нужное время!
Метки: вироби зі скла