«Українці вже готові до етніки»
Це підтверджує успішний досвід харківських підприємців
Продукція харківської фабрики «Слобожанка» знайома багатьом: вишиванки, спідниці та навіть торбинки – все це оздоблене українською вишивкою. В основному, на виробах підприємства можна побачити машинні «хрестики», проте є й одяг комбінованого типу: з машинною та ручною вишивкою водночас. «Ручної вишивки навколо доволі багато, тож ми би не хотіли конкурувати з майстринями-вишивальницями, які роблять прекрасні речі, – зізнається директор Фабрики художніх виробів «Слобожанка» Юрій Поліщук. – Тому наше підприємство зорієнтоване на масового споживача, який не може собі дозволити купити ексклюзивну ручну вишивку».
Юрій Поліщук каже, що ручні вишиванки – більш унікальні та цінні, але відзначає: майстрині виготовляють одяг лише стандартного крою. Водночас, «слобожанці» дають волю фантазії: можуть виготовити доволі нестандартне вбрання.
«Попитом користуються не лише класичні вишиванки: наші клієнти полюбляють і діловий одяг, оздоблений орнаментами. Тож ми пропонуємо також і вироби сучасного крою з українськими візерунками. Прикрашаємо вишивкою і спідниці, і ділові блузки – такі речі можна вдягати і на свята, і на щодень», – каже пан Поліщук.
«На Сході купують краще, ніж на Півдні»
За словами нашого співрозмовника, конструкція та фасон виробу – не настільки важливі, як орнамент. «Візерунки до кожного витвору підбирають наші дизайнери, – розповідає він. – До того ж, ми можемо підібрати орнамент індивідуально: тоді людина зможе сміливо сказати, що її вбрання – дизайнерське».
Вироби підприємства продаються лише в Україні. Найбільше точок продажу – у Києві, проте одяг «Слобожанки» активно продають в усіх регіонах нашої країни. «Ми гадали, що продавати вишиті речі на Сході буде важкувато, проте насправді великої різниці між регіонами немає, – ділиться спостереженнями Юрій Поліщук. – На Заході купують трохи краще, ніж на Сході, але й на Сході краще, ніж на Півдні».
Українці прагнуть вітчизняної продукції
Незважаючи на усі нюанси підприємництва в Україні, від пана Юрія неможливо почути жодної скарги. «Якщо з душею робити продукцію, труднощі самі відступлять на другий план, – пояснює він. – Проблеми виникають лише тоді, коли ти робиш продукцію, яку люди не хочуть купувати. Усі інші невеличкі недоліки компенсуються активністю наших покупців: українці зараз хочуть бачити не закордонну продукцію, а нашу».
На запитання, чи можливо нині зробити етніку масовою, Юрій Поліщук відповідає оптимістично. «Це залежить від рівня свідомості суспільства. Мені здається, українці вже готові до етніки, – каже він. – Суспільна свідомість сама зробить її масовою, а ми лише будемо робити свою справу – створювати гарні речі».
До речі
«Слобожанка» шиє етнічний одяг від 2007-го року. 80% тканин, які використовують на підприємстві, – натуральні. Решта – змішані, тобто, натуральні тканини з різноманітними домішками. Матеріал для одягу харків’яни закуповують в українських виробників: якщо льон, то обов’язково – Оршанський чи Житомирський, якщо батист – то Тернопільський чи Херсонський. Також шиють вироби із домотканих тканин. У середньому, вишиванку виробництва «Слобожанки» можна купити за 350-500 гривень.
***
Спонсор запису:
Хотите одеваться модно? Посетите : там можно найти одежду, обувь и аксессуары хороших брендов!
Метки: одяг українських виробників